måndag 4 maj 2015

Veckouppdatering och tävlingsbilder

Goddag vänner! :)
Tacka vet jag en ny vecka! Det känns som det varit lördag i hundra dagar.. har jobbat hela helgen men idag är jag ledig. Välbehövt! Så har inte donat med så mycke häftigt majfirande men en riktig skön lördag hade jag då jag även tog mitt cheatmeal (blev dock lite mer en ett "meal"). Efter jobbet avnjöt jag och Viktor pizza från Mr. Banks och till efterrätt oreokaka med vaniljglass. Efteråt promenerade vi över gatan till syrrans och åt lite mer där. Senare på kvällen blev det myskväll med vännerna här hemma hos oss. Vi spelade spel, åt ("lite" meeer) godis och chips och drack lite vin. Kändes så skönt att bara få vara, slappna av och skratta med härliga människor.

Gå ju nu på reverse diet, vilket betyder vi kommer successivt öka kcal-intaget från diet-intaget och minska cardion. Maten är supergod men dock har jag känt av att det har varit relativt lite mat, har varit väldigt hungrig och supertrött hela veckan! Och inge "köttande" på gymmet de sista passen för veckan. Snarare krigat igenom dem. Dock har huvudet ställt in sig på att nu jäklar är det offseason=byggas muskler=öka vikterna på gymmet.. vilket inte har varit så skönt för kroppen. Motivation har funnits men styrkan och energin väldigt låg i slutet av veckan. Vilket känns riktigt blä! Var inte lixom inställd på att jag ska vara tröttare och hungrigare än innan tävlingen nu (och dessutom gå ner i vikt allt för mycket under 1 vecka, dvs ligger på min tävlingsvikt ännu).
MEN, det kommer ju som sagt ändras eftersom vi ska öka maten och minska träningen. Så det ser jag sååååå framemot.
Vill verkligen känna energin sprudla och musklerna ska värka av tung styrketräning (som det var veckan direkt efter tävlingen då jag åt..hehe lite väl mycket av det goda i livet) , och inte svida av lätta vikter. Så väntar ivrigt på coachens svar på min veckouppdatering.

Idag under min lediga dag har jag gjort veckans första morgoncardio, en rundtur på stan med syster i jakt efter utomhusmöbler och strax får jag kaffebesök av min andra syster och hennes barn. Sen blir det att fixa terassen med möblerna och dylikt, och slutligen benträning med Emilia- det längtar jag verkligen till eftersom vi nu haft vilodag från styrkan både lördag och söndag.

Här lite bilder från Fitness Classic 2015. Tänk bara 2 veckor sen jag stod där på scen! ofattbart! :D Bilder från Bodylehti.fi


2 kommentarer:

Lina sa...

Kan man få recept på Oreokakan? :) låter så smarrigt! :)

Sabina sa...

Ja absolut! Sätter upp receptet denhär veckan! :)