tisdag 12 oktober 2010

Tryck

CHACHA! Hade den mest kortaste skoldagen idag, 10-11! :) Så jag och Malena har varit duktiga och gjort en presentation färdig som vi ska hålla nästa vecka. Känns bra att ha något skolarbete färdigt och inte alltid lämna allt till dagen före!
Såå what to do now?! Kanske slappa och se ett avsnitt OZ och sen till gymmet! :)


På samma gång ska jag förklara hur jag gjorde skyltarna med text på eftersom jag fick en kommentar om detta :)
Jag hittade dessa bokstäver och siffror i en liten affär i sverige, men de finns också vid bokhandlar och Tiimar osv, kan variera lite i pris och storlekar. Men dessa bokstäver var bra för de är så stora, det är bokstäver som man trycker ner i en såndär "dyna" med bläck eller någon annan färg (som man trycker stämplar i), finns att köpas i Tiimari och kostar några euro. Sen så trycker du en bokstav åt gången bara på en papperstavla, duktavla eller ett vanligt papper. Och sen låter du det torka och så enkelt var det :) Superkul och lätt att göra! Tack för kommentaren! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Linda: Tack för infon :) Okej, jag gissade lite att du gjort det med hjälp av just sådana bokstäver, mitt problem hittills har varit att jag inte hittat dem i rätt storlek. Får leta vidare ! :)

Sabina sa...

Joo de är lite svåra att hitta men du kan ju se vid bokhandeln om de kan beställa in större, för det är sekert flera som sku vila ha sådana :) Eller så går de kanske att beställa från netet? :) Hoppas du hittar, de är så roliga att pyssla med!