torsdag 28 oktober 2010

Mitt i skoldagen

Sitter i skolan nu, uttråkad och halvdöd. Malena och Sofia sitter också här. Och kanske tjugo andra. Men dom känner vi inte. Snart har vi finskalektion , hoppas jag överlever 3 timmar utan att få ett utbrått. Men Malena och jag brukar ha våra utbrått sen efter skolan i bilen. Vi sjunger, skriker och gör de värsta grimaserna! Så gör vi för att klara av skolan.
Idag får jag hursomhelst åka hem, det blir skönt! Är helt ledig ihelg och ska bara njuta, tror inte enns jag ska ta fram några skolarbeten ens. Man måste minnas att njuta så man inte blir helt nere nu när det blir vinter och mörkt. Depressionsfallen ökar under vinterhalvåret. Så akta er, det äter dom svagaste först.
Idag hade vi rätt god mat i skolan, men jag var inte hungrig. Jag åt endå. Nu mår jag dåligt och är mätt. Ska inte äta nå mer idag eller imorgon. Jö, tippa he.
Nej nu ska jag låta er vara. Ha en fin dag!

1 kommentar:

sofia andersson sa...

vilken fin blogg & header :D
kolla gärna in på min och skriv en fråga i frågestunden ! ;D