onsdag 6 oktober 2010

Hur jag stickade mössan


Angående mössan jag stickade, fick en fråga om hur jag gjorde. Det ska jag tala om för er. Jag började stickningen precis som vanligt när du ska sticka en mössa,vantar, halsduk eller vad som helst.. Vet inte hur jag ska förklara hur jag började, ifall ni inte vet, då måste ni nog bara fråga nån ni känner om de kan visa er hur man börjar. Sen så stickade jag hela mössan med räta maskor. 37 maskor bred (blir hur lång den blir på huvudet) sen så stickade jag något över 40 maskor på längden , beroende på hur taight eller löst du stickar, så du måst bara prova dig fram och se när den går runt huvudet. :) När jag stickat allt, fäste jag maskorna på vanligt vis. Jätte enkelt att göra men det tar bara lite tid, för mej tog det cirka 9 h, men jag hade ju inte stickat sen lågstadiet heller så jag blev inte förvånad att det tog den tiden, jag blev förvånad att det blev en mössa :D Lycka till alla ni som ska försöka er på detta! :)

Inga kommentarer: