lördag 30 oktober 2010

Jag har det bra

Lördag, här sitter jag och försöker fundera hur och vad jag ska göra ikväll. Går inte så bra när man är hjärndöd. Det borde ju vara en helt underbar dag när man är ledig och får göra precis vad man vill. Men nej, istället har man typ tråkigast på denna jord.
Har inte gjort ett skit idag. Inget vettigt. Då blir jag arg och stressad, och låter det gå ut över andra. Vilket är fel. Mycket är fel just nu. Faen så mätt jag är av maten. Känner mig fet. Vill hälla i mig min vinflaska. Men jag ska köra. Känner mig vilsen. Som ett litet lamm i en stor hage. Känner mig jobbig och gnällig. Vilket är något av det sista jag vill känna. Känns som om hackspätten vill hacka sönder mig. Bara jag inte dör. Men jag är inte rädd för döden. Jag är stark. Men nån gång kan jag vara svagare än en myra. Jag får välja min egen stig. Men jag vill gå på en gemensam väg. En väg som är lätt att gå på. Bara lite kvistar. Men inga stora uppförsbackar. Dom gör mig frustrerad. Nu lägger jag mina negativa tankar i en ask. Besluter mig för att vara glad. Jag lever och mår bra. Och får se min älskling snart. Jag har det bra.

Inga kommentarer: