tisdag 26 oktober 2010

Fasta lår

Nu har jag kommit hem från stan, tog en runda på gymmet också, eller egentligen bara springmattan,spinningcykeln, solarie och duschen. Men det var skönt när det var så lite folk. Medan jag spinnade läste jag en sorts sporttidning, där var många och då menar jag många bilder på mycket vältränade kvinnor- och de var snygga! När man hade läst en rätt bra stund så glömde man bort verkligheten och man trodde nästan man levde i en värld med bara spända lår, fasta magar, fina armar.. men sen hoppade jag av cykeln, genomvåt, och märkte att det är inte riktit många som är sådär vältränade här i världen. Man måste verkligen ha diciplin, tålamod,tid och rätt teknik för att träna sig till en så fast kropp som kvinnorna i tidningen hade - suck, alltid ska man ha så mycket att göra.

Köpte några saker i stan men kan lixom inte säga vad det är, för det är en hemlighet för dessa det är menade åt. Nu ska jag fördriva lite tid med att göra skitfinskaläxan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kvinnorna i tidningarna finns verkligen inte så många i verkligheten. sporttidningar på gymmen är de värsta lögnarna man hittar. inte blir man lyckligare av att se ut som de, vem har sagt att just de är idealen? att ha en fast kropp är väl ínte så viktigt här i världen då man riktit tänker efter..

Sabina sa...

nej självklart tror jag inte att de skulle vara lyckligare. Men de få kvinnor som har en sån kropp har verkligen kämpat för den och det beundrar jag men int sku ja vila ha en sån överdrivet tränad kropp som de. Konstaterade ju också att det är verkligen få som har sån kropp, men i tidningarna är de många, vilket ger en fel bild, samma som när de har massa bilder på tjejer i reklamer som kanske väger 40kg, sjukt dåligt! De borde ha mera naturliga och hälsosamma ideal, många som tycker det men endå tyks inte reklamen ändra, för smalt och vältränat säljer. :/ Men det stämmer som du säger, att ha en fast kropp betyder inte att man mår bättre. :)