fredag 15 maj 2015

And it´s friday!!

Hej på er sockerkorn! 
Fredagsfeelisen har kommit fastän jag var ledig igår och kommer jobba kväll idag, och morgonskifte på lördag och söndag. Skönt ändå att få åka till jobbet för att vara ledig orkar man ju inte vara hur länge som helst.. märker att mitt energilager börjar vara gott och väl påfyllt så vill hela tiden ha något att göra. Men då återstår ju problemet att komma på något att göra oxo. 

Igårkväll åkte vi en sväng till Esse på kaffe till Matti och Pisas och hörde lite om deras bröllopsplaner, därefter åkte vi efter hämtmat från stan som vi åt medan vi kollade hockey. Dock orkade jag inte se hela hockeymatchen eftersom jag anade Finland ändå inte vinner. Gott var det dock med mat från stan och lite snacks till. :)

Har ätit min egen mat denhär veckan och det är så skönt att få variera sig varje dag beroende på humör och vad man är sugen efter. Dock går det ju en helmassa tid till att laga mat typ varje dag vilket man inte är van vid när man foodpreppar ofta för 3 eller 4 dagar. Men snart ska jag nog börja foodpreppa igen, men än så länge vill jag njuta av friheten. :) 

Alla träningspass är gjorda för veckan och det återstår vila både lördag och söndag. Känner musklerna har haft rejält träningsvärk efter veckans pass och det tar jag som att de fått tillräckligt med energi för att orka tyngre träning, och att de har energi till att växa sig större. Känner mig oxo mycket mer fyllig och go nu, och får bra med pump på träningspassen. Älskar offseason, styrka, energi och tunga pass! 

Nu ska jag göra en gofika innan jag får börja fixa mig inför jobbet! 
Ha en skön helg alla! :) 

Ps. ni som tänkt göra den hälsosamma chokladkakan, så kan jag tipsa att ni kanske kan smätta in en banan i fyllningen oxo. Så ger den lite mer sötma och mer fyllighet i smaken!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello here is video of good food making

http://www.dailymotion.com/video/x2qq0y3_majonas-sopoon_school