fredag 22 maj 2015

Morgonstund

What a lovely day! Godmorgon på er! Här i huset öppnade vi ögonen 5.30.. och kände att sömnen kommer inte att komma tillbaka. Kroppen var redo för en ny dag. Så kickade upp Viktor som låg halv medvetslös så vi skulle hinna käka frulle tillsammans innan han började jobbet. 
Han konstaterade nog att jag har nåt fel som stiger upp 5.30 på en ledig dag! Haha ja det kan jag hålla med om, men ni vet när man känner det är lönlöst att försöka få sömn igen och riskera att vakna tusen gånger tröttare ifall man skulle somna om en timme. Dessutom skiner solen redan och jag har mycket på agendan idag. 

Ska nämligen ha inflyttningskaffe för min och viktors familj ikväll (jo nej jag vet vi bott här rätt länge redan, men de ville så gärna vi har en gemensam kaffeträff här). Så igårkväll efter jobbet bakade jag små kladdkakor med nutellafrosting, putsade servisen och städade huset. Idag ska jag ännu baka och laga tortillatårtor och ett som annat. 

Men, innan det ska jag dra till gymmet för veckans sista pass- helkropp! Ska hinka i mig några koppar kaffe, läsa bloggar och njuta av morgonstunden först bara,. och låta frukosten i magen smälta lite. 

Ha en underbar dag alla!! :)

Inga kommentarer: