fredag 8 maj 2015

Fitbit

Godmorgon! Hoppas ni sovit gott? Jag vaknade halv sju och kunde för allt i världen inte somna om, så steg upp och kokade kaffe och gjorde i ordning gofrulle som jag ätit medans jag läst tidningar och bloggar. Skön mjukstart på fredagen! Dessutom skiner solen idag oxo! 

Igår tillbringade jag hela dagen och kvällen i jobbet, hade nämligen bytt skifte med en arbetskollega. Så tog två skiften igår, men så är jag ledig på lördag, fair enough! :) 
Vi hade riktigt mycke folk vid Mr.Bank hela dagen under lunchen och kvällen. Verkar som många börjat komma ur snögrottan hemma och vill börja träffa folk över ett glas vin och en smaskig pizza, så det blev en heel del springande mellan borden igår. Lag på mig min Fitbit klocka då jag började arbetsskiftet. Och den är bara så bra! Ät tålig, visar klockslag, datum, steps, hur långt man gått i km, hur många trappor man gått i och hur många kcal man har förbränt. Den skickar uppgifterna automatiskt till min telefon där jag laddat ner en Fitbit App (som är gratis). Så då kan jag gå bakåt i tiden och kolla hur t ex hur många kilometrar jag gick under hela förra veckan eller hur jag sovit de senaste nätterna. Extremt bra klocka! Och den hålls laddad i cirka 8 dygn innan man laddar den full på några timmar igen. 
Här har jag screenshottat Appen på Iphonen. Där visar den hur många steg jag tagit under gårdagen, hur många km det är, hur många kcal som blev förbrukade och hur många trappor. Scrollar man ner på telefonen kommer även nattsömnen, träningspass-aktivitet och så kan man sätta in hur mycket vatten man druckit och vad man ätit. Så räknar den ut ifall du ligger på plus eller minus kcal (men de är inget jag använder mig av). Dock för den som är intresserad så är kost-delen väldigt välutvecklad, så när man ska sätta in t.ex kyckling så kan man välja hur kycklingen blivit tillagad, storlek, när den blivit äten osv.. 
Ja, jag är helnöjd med min Fitbit klocka jag blivit sponsrad av JNT. Använder den varje dag! :) 

Nu väntar jag att mamsi ska komma över på en morgonkaffe och sen blir det jobb! Ha en skön fredag folks! 

3 kommentarer:

nicoline sa...

Hej! Jättetacksam om du orkar svara; mäter den all träning? Finns det något tilläggsband så att man också kunde använda den som pulsklocka?

Sabina sa...

Hej, denhär modellen jag har mäter endast gång/löpning.. men det finns två nyare modeller av Fitbit som är mera utvecklade just med träningsalternativ (man kan ställa in om man gymtränar, springer, vandrar, skidar, åker skidor osv..), och den är superbra (har testat den i en vecka då jag skulle berätta om dem vid JNT för försäljning). Just denhär modellen jag har, har inte pulsmätare, men de två nyare modellerna har oxo det, till det behövs inget pulsbälte eftersom det ligger en sensor i klockan som mäter pulsen på handleden, vilket är superbra så slipper man krångla med bälte under t ex spinning, löpning osv. Så ifall du skulle behöva en som mäter olika sorters träning samt ha pulsklocka rekommenderar jag dig att gå till JNT och fråga efter den nyaste Fitbit klockan! :)

nicoline sa...

Oj tack så jättemycket! Det är just precis vad jag söker! :) ha en fin dag!