söndag 31 augusti 2014

Myprotein

New in.. Beställde hem en del kosttillskott från Myprotein.com förra veckan, och i fredags kom den. Snabb leverans och bra varor! Nu har jag så det räcker återigen 1-2 månader :)

Sådär annars idag har jag handlat, foodpreppat för 3 dagar framöver och varit till syrrans och bokat en weekend vandringsresa till Ruka. Ska bli hur kul som helst, ser så framemot att få åka och vandra i fin natur! :) 
Det negativa med denna dag är att jag har börjat få förkylnigskänning i halsen, INTE bra!! Så hoppas verkligen inte denna förkylnig tar mig oxo! :/ ofta kryper förkylningen fram när man börjar ta det lugnare eller har vilodag från jobb eller träning, vilket jag har haft igår och idag (från träningen). Men imorgon vill jag vara på topp för en ny träningsvecka så ber och håller tummarna för att inte bli sjuk!

Beställde oxo hem en fin liten pillerask eller dosett att dela upp kosttillskotten för flera dagar framöver, praktiskt!

3 kommentarer:

Malin sa...

Hur många olika piller tar du? Vad är det för piller? Vad är de bra för, och måste man ta såna om man tränar mycket? :)

Sabina sa...

Hej Malin!:)
Jag tar multivitamin och D-,E-,C-vitamin (man får inte i sig tillräckligt av vitaminer bara genom kosten,eller då ska man äta väldigt varierat och mycket), magnesium nödvändigt för proteinsyntes och kalciumomsättning(hjälper att undvika "sinudrag"), kalcium för skelettet och nervfunktionen, zink-bra för bl.a immunförsvaret och ämnesomsättningen,Digestimax- matsmältningstabletter (hjälper magen att bryta ner maten snabbare, vilket kan behövas när man äter mycket så att man hinner få åtm lite hunger mellan målen), glukosamin-för leder och för att undvika broskbildning, creatin-binder vätska och kan öka uthålligheten i musklerna vid träning. Och proteinpulver-så att musklerna ska få i sig tillräckligt med protein varje dag, vilket är nödvändigt för att musklerna ska kunna bevaras och växa.
Självklart MÅSTE man ju INTE ta kosttillskott, men när man tränar mycket så påfrestar man kroppen mer och då kan det vara bra att hjälpa till lite så den återhämtas bättre, och då är det bra att ta tillskott, MEN kosttillskott är lika bra för icke-idrottare som idrottare eftersom vi alla behöver spårämnen, mineraler och vitaminer för att vara friska. Kosttillskott är ju ämnen som antingen kroppen själv producerar eller som finns i maten och därför skadar det ju åtminstone inte kroppen att få xtra av det.
Hoppas du fick ut något av mitt nattsvammel ;)

Malin sa...

Oj, det var många olika! :D tack för ditt svar! :)