söndag 17 augusti 2014

Tankar om fitnesslivsstilen

Hallå där! Här sitter jag i jobbet och ska ännu vara vaken i 7 timmar. Schemat jag går efter nu just är rätt mycket mat, men konstit nog vänjer sig kroppen snabbt till en viss mängd och man känner hunger fastän jag äter ordentligt 6 gånger om dan.
Har idag även fått mitt nya kost- och träningsschema för kommande 4 veckor! Det såg såå bra ut.. väntar ivrigt på morgondagen då jag ska göra foodprep med ny mat! Och väntar även på måndagen då jag får testa nya schemat! Vi har ökat mitt kaloriintag för att jag ska gå upp i vikt ännu mer, vilket gör att jag har en hel del härliga ingredienser på mitt kostschema som kommer vara såå gott att få äta! Helt lycklig! :) Träningschemat har många superset och högreps vilket är supertungt! Föredrar lågreps med tunga vikter men det antagligen bara för att högreps pumpar ut så mycket mjölksyra och tömmer verkligen ur muskelns all energi.. vilket är bra, för det som är bra med det är att jag känner och ser mer förändring i mina muskler med högreps och superset, eftersom jag inte från förr är van vid det. Så ser så framemot det!

Sådär annars har det gått bra, alla pass försöker jag ge allt och lite till. Det är klart det kommer dagar då energin eller motivationen inte är på full top men jag har ändå fått till träningen såpass bra att jag alltid varit riktigt nöjd efteråt. Dessutom behövs det bara lite motivationsbilder, citat eller en pratstund med Emilia så är motivationen tillbaka. Är så glad att jag får göra denna resa tillsammans med Emilia, så vi får pusha varandra genom träningen och bolla funderingar om allt från bikinifärg till vilken efterrätt som är mest värd att satsa på vid fuskmålet! ;)
Kosten har jag oxo hållit till fullt, inget fuskande.. bara min cheatmeal 1 gång i veckan men vilket inte är "fusk" eftersom det ingår oxo i mitt schema. :) Igår hade jag min cheatmeal, åt då varmsmörgås till förrätt, tacos till varmrätt och choklad till efterrätt. Okej det var SÅ gott så kan inte räkna hur många gånger jag åjjades över de himmelska smakerna i min mun! Jag blundade och kände efter varje smak, analyserade maten och flög bort i en annan värld. Hahah.. konstit hur snabbt man börjar sakna vissa smaker, men njuter ju tusen gånger mer nu av fuskmåltiden en vad man gjort förut då man fått välja när, vad och hur mycket man åt.

Men har ändå full fokus framåt, jag vill lyckas, jag vill förändras och jag ska se till att göra en så stor förändring med min kropp som det bara är möjligt under denna tid. Jag älskar fitness livsstilen, känner att jag verkligen funnit min passion. Det krävs mycke planering, fokus, energi, vilja, tålamod och glädje. Och inte bara drömma om det, utan verkligen göra det till verklighet och handling - och det är precis det jag gillar! :) 

Inga kommentarer: