lördag 30 augusti 2014

Friiidaaaay yeey!


Gokväll kära läsare! Mörkt och kallt ute, redan endast 7 ynka grader. Jag stortrivs med hösten, underbart skönt ju! Man får dra på sig en skön tröjja när man går ut, lägga sej under en filt på soffan, tända ljus, bära halsdukar och så vidare.. 
Har idag varit i Kokkola tillsammans med min mamma och syster och hennes tvillingar. Fyndade en ny träningsjacka för löpning/promenad till mig själv och en julklapp åt Viktor.. hahha jaaa jag har redan börjat fundera över julklappar, men älskar att vara förberedd och hinna tänka efter så julklapparna blir personliga och inte bara något man köper i all hast 2 dagar innan julafton. Så hittade en sak jag vet V vill ha och behöver, dock får han ju vänta några månader ännu ;) 
Nåja vi kom hem från Kokkola vid 16-tiden och därefter blev det gymmet för att dra Intervall Spinning 60 min, väldans svettigt och tungt men hade gjort en superbra skiva med låtar så fick en riktig kick där under passet. Kom med ni också vettja! :) 
Efter spinningen gjorde jag och V taco och varma smörgåsar (okej det var så himla gott sist vi åt det så ville ha precis samma sak även för detta fuskmål!), och till efterrätt blev del lösgodis! *dog gottisdöden*! Underbart gott juu! Varför måste det finnas godis och varför måste jag älska det så himla mycket?! Godisråtta numero uno här hej! Men klarar ju åtminstone att hålla mej med godiset till mitt tillåtna fuskmål :) 
Och nu sitter jag i jobbet.. ska avverka ännu 8 timmar innan jag får stänga ögonen. 


Sådär annars då, jo jag och V har varit på flera husvisningar men inget som riktigt klickat helt rätt ännu. Åtminstone har vi kommit mer fram till vad vi vill ha och inte ha, så vi fortsätter leta. Ingen panik eftersom jag äger min lägenhet och vi trivs superbra där, det ända är att det börjar kännas som att vi skulle behöva lite mer utrymme för vill-ha-möbler och kläder. Det ligger träningskläder, jobbkläder, nattkläder, myskläder, vardagskläder och finkläder överallt och jaaa, jag behöver en walk-in-closet, eller åtminstone flera klädskåp! :) 

Nog om det.. nu ska jag ta matpaus - vitt ris, kyckling och tomat! mumma! :) Sov gott!

Inga kommentarer: