fredag 22 augusti 2014

I can, and i will

Torsdagen i all ära men kändes mer som en söndag för mig som skulle i jobb nu inatt och jobba hela helgen. Men inget fel med det, alla dagar ser ju lite lika ut för mej, dvs planera dagen efter mattider, träning och sömn ;) Men hinner med mycket däremellan också ska ni veta. Började hursomhelst dagen med att träna rygg och biceps med Emilia, därefter åt vi vårt post workout mål vid gymmet och funderade lite kring dittan och dattan. Sedan blev det dusch och mat och lite vila innan jag gjorde mat för resten av veckan.
Första gången jag gjorde foodpreppen tog det länge att tillreda, väga upp och kolla att jag hade alla ingredienser med. Nu tar det strax över en timme att göra all mat från frukost till kvällsmålet för 4 dagar färdigt. Och oj så lätt det går när varje mål är färdigt och man vet vad man ska äta, behöver inte stå vid spisen flera gånger i veckan eller fundera över vad jag ska äta hela tiden. Enkelt så.
Mitt nya kostschema är dessutom såå mycket gott och rätt mycket mat (är ju en hungrig själ från förr som en del vet, och det finns inget stop.. eller kommer bara till mitt matstop typ på julafton och vid matbuffeer på båtkryssningar när man får äta hur mycket som helst ;) ). Hursomhelst tillbaka till foodpreppen, så har jag nu VITT ris och POTATIS på schemat! Smakar helt underbart! På bilden är bara en del av målen, så missta inte er för att jag bara äter detdär under 4 dagar! :D 
Efteråt blev det ett besök till systers och därefter lite chill med sambon innan jobb.
Och detdär med att försöka fota sej själv via en spegel när man flexar är ju en konst, så fort man flexar börjar man darra och resulterar i en suddig bild :D men fick en någotsånär bild på dagsformen. Latsen börjar bli lite mer synliga och även de nedre-ryggmusklerna, happy joy!
Men, det är bara att fortsätta fightas för att nå mina mål. Jag kommer inte ge upp, det är så hiskelit kul att se vart jag når och jag kommer göra mitt bästa. Har väldigt mycket motivation och hoppas den håller i sig varje dag föralltid. Men det krävs då också att man hela tiden har ett mål, och en plan på hur man ska nå målen. Och det passar mig utmärkt eftersom jag vill ha nya utmaningar, nya mål och något att jobba för. Nothing worth having comes easy! :)

Inga kommentarer: