onsdag 3 oktober 2012

Tips på nyttiga godsaker?

Jaa, som ni kanske minns så ska jag vara utan sötsaker i en månad. Jag är inne på min 3:e dag .. psykiskt har jag redan lyckats skapa abstinens och haft huvudvärk hela dagen. Men det kan också bero på den härliga stressen som är min vardag just nu.
Men hursomhelst tror jag att den riktiga abstinensen kommer på fredagskvällen då jag verkligen är van att få minst några hundra gram socker i mig. (seriöst så kan ni inte ens föreställa er hur mycket socker jag äter under en helg,.. eller, Robin, min familj och vänner kan.. ) Och det är verkligen viktigt att jag borde få ner mitt sockerberoende.
Såå, nu undrar jag om ni har tips på saker som är nyttiga och goda som jag kan ta till när jag känner att jag behöver något?  är riktigt out of ideas!





Frukt, grönsaker, nötter och smoothie finns redan i min vardag. Så jag tror inte jag kommer nöja mig med ett äpple på fredagskvällen..

.. så vad brukar ni slänga ihop när ni blir sugna på något?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Torkade fikon e söta å goa:)! Så kan man laga lchf choklad/kokosbollar som ladas med kokosflingor istället för havre o kakaopulver å så kan man ju söta enl önskemål! Kolla på nätet! Kram syssan

Sabina sa...

Aaaa.. de va smart! De ska ja testa! Thanks!! :) Kram

Anonym sa...

http://rara-sara.blogspot.fi/2012/10/bli-av-med-ditt-sockerberoende-en-gang.html Här finns bra tips på hur man slipper beroendet skrivna av Sara Back. Men hon tycker man ska köra helt utan sötsaker , värt att läsa dock :). Lycka till!

Sabina sa...

Okej, Tack ska du ha! :) Det är, och blir svårt att vara utan godis.. men värt ett försök att slippa sötsuget! :)