onsdag 18 november 2009

sweet love

Haha tentskrivningen går framåt sakta men säkert ;) har två sidor kvar att skriva. Sitter nu och äter tomatsoppa, riktit gott faktist! Sitter nu på samma gång och funderar på en sak som en väldigt nära vän berättade för mig härokvällen,Jag vet att detta blir långt men vill endå skriva det för er som kanske har nytta av det.

Hon frågade mig hur jag är i ett förhållande, jag såg på henne frågande och sa, altså vad menar du? Hon sa, det finns 5 olika kärleksspråk. Man kan ha dessa olika kärleksspråk: Tjänster(Innebär att du gör tjänster för din partner för att visa din kärlek, tex en sån simpel sak som att ge frukost på sängen), Gåvor (Man ger gåvor åt sin partner för att visa sin kärlek), Tid tillsammans(Man prioriterar tiden tillsammans och på det viset känner att man visar kärlek till sin partner),Beröring (Genom att ge närhet och beröring uttrycker man sin kärlek till sin partner),Bekräftelse (Man vill ha komplimanger och bekräftelse om att ens partner tycker om en för att veta att man är älskad).
Jag tror att det är bra att veta vad man själv är och att ens partner vet vad han/hon är, så förstår man varandra bättre, varför han/hon gör som de gör och också veta varför man själv fungerar som man gör.
Ville bara skriva dethär för jag tror att det faktist kan hjälpa till lite i vissa situationer och i vissa förhållanden, och att det kan förhindra vissa konflikter.


Inga kommentarer: