torsdag 11 februari 2010

snöit

Goddag på er! har ni det bra? jag sitter och läser lite finskaord och typ om en timme kommer mina kära systrar hit på kaffe. De ska tydligen på shoppingrunda här i Vasa och vill kolla in min lägenhet på samma gång. :) Jag har varit en snäll lillasyster och varit och köpt fastlagsbullar åt dem. Sen klockan 13.15 börjar jag skolan till 16.
Förstår mej inte riktit på dethär vädret, varifrån kommer all snö? orkka med denna vinter, snälla ge mej en varm och solig sommar nu. Jag vill kunna gå i shorts och en topp, men nej vantarna på ennu bara.
Just var det en svettig gammal gubbe in efter springmattan som vi har haft i lägenheten (Annes pappas) men någon har köpt den och skulle hämta den. Först när jag gick och öppnade dörren åt honom så hälsade han inte enns på mej, och sen måsta jag t.o.m hjälpa honom bära den och dessutom gick han in med skorna på även om det är massa snö där ute! Då blev jag arg. Inte sa han hejdå heller, dumma otrevliga gamla gubbe! Typiskt. Nu ska jag käka nått mellan. Hejpps! :)

Inga kommentarer: