måndag 15 februari 2010

missbruk

Håller på att samla information om ett arbete jag har på ca 25 sidor om missbruk och missbrukare. Det är intressant att läsa om olika beroenden, man kan ju i princip missbruka allt som finns. Däremot är mitt arbete mest om droger, alkohol och själva missbrukaren och dennes anhöriga. Men detta (texten som finns där under) hittade jag på en sida och det slog mej, hur många som sekert är internetberoende! Jag tycker det skulle vara bra om internet skulle kollapsa (åtminstone communitysajter) i hela världen åtminstone för några dagar så att människor skulle prövas på om de klarar sig utan internet, och att det faktiskt finns ett liv utanför datorn. Det är hemskt att internet har tagit upp så stor del av vissa människors liv! Och att vissa sätter sej framför Facebook istället för att umgås med sina vänner. Jag anser att gränsen från att vara ofta på datorn och att vara beroende går väl där emellan om man får fnatt och blir hysterisk om man inte har tillgång till nätet under en dag och att internet hindrar en från att göra andra sysslor. Tack och hej, ska fortsätta mitt skrivande :) men håller ni inte med?




Publicerad 28 januari 2010

Jag är en missbrukare

Jag känner mig helt maktlös, fullkomligt tom och framför allt – brutalt uttråkad.

Relaterat

Internet har kollapsat hemma och jag vet inte vad jag ska göra. Jag kommer hem, sätter på datorn och stirrar på skärmen.

Ingen uppkoppling är detsamma som ingen Facebook, ingen mejlkoll, ingen Gossip Girl och ingen allmänt tråkig surfning. Jag kan ­inte göra mitt skolarbete heller.

Vad gör jag?
Väntar fem timmar tills Paradise Hotel börjar på tv:n. Hej jag heter Andrea och är internetmissbrukare.


2 kommentarer:

Oscar sa...

missbrukare är man då när familjen lider av ens användande eller när man prioriterar ex. internet framför vänner, bekanta, skola mm.

mer om mitt missbruk i korthet hittar du på min blogg

Sabina sa...

Okej, tack för din åsikt. Missbruk är ett ganska brett ämne och svårt att kortfatta på några meningar. Ville bara ta upp artikeln jag läste. :)