måndag 10 september 2012

Veckans träning

Hej på er! Är hemkommen från en lång skoldag i Vasa. Funderade lite på att varje söndag (jag vet det är måndag) skriva upp mina träningstillfällen under veckan som gått. Mest för mig själv för att jag ska kunna gå tillbaka och se hur mycket och vad jag har tränat.

Under veckan som gått (v.36) så har jag tränat detta:

Måndag- morgonen - powerwalk 60 minuter
              kvällen - 30 minuter uppvärmning på löpbandet och crosstrainern
                          60 minuter Bodypump
Tisdag - vilodag
Onsdag - morgonen - powerwalk 40 minuter
               kvällen - 60 minuters gympass
Torsdag - dagen - powerwalk 60 minuter
               kvällen - BodyAttack 60 minuter
Fredag - 45 minuters löptur utomhus
Lördag - 60 minuter gympass
Söndag - 1 h 15 min powerwalk




4 kommentarer:

Anonym sa...

varför skriver du upp vad hur och när du tränar? fattar inte vitsen liksom..?

Sabina sa...

Jag för dokumentering på min träning så att jag själv kan följa med hur min träning ändras med tiden, om någon viss träning ger nått skilt resultat, för att jag tycker det är intressant att gå tillbaka och se vad man gjort. Jag vill även föra träningsdagbok så att jag kan hålla ordning på mitt tränande och ha varierande träningspass. Jag vill dokumenterar vad/när det gått bra och när/vad som gått sämre och som jag borde förbättra. Jag vill oxo föra träningsdagbok så att jag kan sätta upp kort-och långsiktiga mål, och försöka uppnå dessa. Dokumenteringen har jag sedan som grund för utvärdering av träningen, och därmed lär jag känns mig själv och min kropp bättre. Men hey, du behöver inte förstå, det är för min egen del.

Anonym sa...

till anonym, om gud gav dig en hjärna, för all del använd den då också, onödigt att kommentera nåt sånt när du kan läsa i texten VARFÖR hon skrev sitt inlägg.
fattar inte vitsen liksom..!

Sara sa...

Det absolut bästa man kan göra är ju att skriva upp sin träning! På så sätt vet man vad som gett bra resultat, vad man kan ändra på och hur man har gått framåt i träningen. (om du t.ex skriver upp hur tunga vikter du kör med).

Dessutom är det intressant för oss läsare att se hur du tränar!:) Det ger inspiration. Fortsätt med det!