torsdag 20 september 2012

My new hair

Okej, jag och Malena spenderade i stort sätt hela vår lediga dag med att komplettera en tent, skicka tuusen mejl till lärare och LP-beställaren och skrivit vårt syfte på vårt LP. Vi var asduktiga! (Och supertråkigt att läsa för er som inte är det minsta intresserade av hur min skolgång går).
Efteråt slog tröttheten mig i skallen och jag behövde verkligen en powernap så laddade tillbaka krafterna med 1 timmes powernap. Jag tror verkligen det håller på att hända,.. det som vår lärare varnade oss för, att vi kommer nå botten av våra liv under vårt lärdomsprovsskrivande. Uppmuntrande - Javisst! :D Trötta, stressade, tankspridda och vet helt enkelt inte vad vi håller på med.



Hursomhelst pallrade jag röven till gymmet efter min sköna powernap, tränade kondition i 30 minuter och sedan armar och core. Övervägde starkt att skita i träningen idag eftersom jag kände mig sliten och omotiverad men tänkte sedan "You never regret a workout", så sant så sant. Träningen gick hur bra som helst och jag är nöjd! :)


Mitt hår då.. såhär såg jag ut i tisdags efter färgningen, nu har det blivit ännu lite ljusare efter flera tvättar, men iaf.. (färgen är dessutom lite orättvis på bilden, svårt att fånga det rätta med telefonen)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Avfärgade du håret själv? hur gjorde du då?? :)

Anonym sa...

Ett litet tips angående lärdomsprovet; begränsa materialet, särskilt teorin. Jag och en kompis skrev ett socionom slutarbete på 100 sidor och kunde konstatera efteråt att vi kunde ha sluppit betydligt lättare undan :)

Sabina sa...

Anonym 1: Jaa eller min kompis avfärgade mitt hår, hon delade upp håret lite åt gången och lag i avfärgningen i hela håret. Satte mest i topparna, och kortast tid högst uppe vid rötterna eftersom det håret har blivit mindre färgat än det som är vid topparna.

Anonym 2: Okej, TACK för tipset! :) Intressant att någon färdig socionom läser min blogg, vore intressant att veta vem du är :) Hursomhelst, jepp vi försöker begränsa och specificera vårt syfte ganska mycket för att inte tappa den röda tråden och så att vi ska hinna bli färdiga någon gång :) Men 100 sidor.. huuhh det var tufft jobbat av er! :D