tisdag 24 januari 2012

16. Min Jul

Julen har ju redan varit men jag kan berätta kort om vad som är viktigt för mig på jul. Dagarna före och efter jul ska man vara ledig, man ska ha möjlighet att ta det lugnt och bara göra det man vill. Sitta framför brasan eller tvn, äta choklad och dricka glögg med människor man tycker om. Själva julafton brukar bli en ganska stressig dag eftersom man skall hinna träffa alla släktingar och pojkvännens familj osv, men detta år blev riktigt lugnt och bra eftersom vi var och hälsade på farmor,farfar och kusinerna några dagar före jul och mormor och morfar firade jul tillsammans med oss. Så jag hade bara att dela upp julafton hemma vid mitt och vid Robins och det blev perfekt! :) Jag vill ha alla de närmaste samlade på julafton och man ska ha mycket gott att äta. Jultomten är inte så viktigt för mig men nog är det ju alltid roligt att få och ge några paket. Men viktigast av allt är gemenskapen, glädjen och värmen. Julen är en underbar tid för mig och då njuter jag verkligen! Julen skulle gärna få komma 2 gånger om året! :)

Inga kommentarer: