måndag 23 januari 2012

15. Så många gånger har jag flyttat

Jahapp här kommer ett till inlägg om min älskade lista ni varje dag bara väntar på!

Så många gånger har jag flyttat- Jaa mina första 10 år bodde jag i min familjs egnahemshus på ett barnlämpligt område där det var super bra med lekställen och jag hade nära till mina närmaste vänner. Sen flyttade min familj lite isär efter att föräldrarna separerade och min ena storasyster började studera i Vasa. Så då flyttade min mamma i en lägenhet till centrum. Då bodde jag vecka-vecka under några år tror jag. Efter att jag började tycka utseendet var viktigt och att smink och ny kläduppsättning för varje dag var ett måste började det bli så mycket att köra omkring med så blev det att jag helt och hållet började bo hos mamma. Efter att vi var trötta på vår hyrlägenhet bestämde sig mamma för att köpa en finare lägenhet, så då flyttade vi dit. Efter att vi bott där några år och vår familj började utökas med bl.a respektive så blev denna lägenhet för liten så mamma och hennes sambo köpte ett parhus i Larsmo. Där vi bor nu, där det är lugnt och bra!
Nu var ju inte denna flyttstory slut, för nu börjar jag vara så gammal att jag redan är inne på sista studieåret vilket betyder att jag har bott i några lägenheter också.
Första året bodde jag ihop med Anne-lie och Sara i en stor lyxig lägenhet i Vasa centrum. Den hade jacuzzi, bastu och stort vardagsrum. Där testade vi våra vingar genom att inte vår mamma bodde där och tvättade våra kläder. Andra året bodde jag ihop med Sara i en mindre men ny lägenhet. Efter det året tyckte jag att nu måste jag nog testa bo helt själv, även om det är kul att bo med vänner så måste jag kunna ta hand om ett lägenhetshushåll själv och hittade en perfekt etta här i Vasa, var jag alltså bor fortfarande. Och jag klarar det fintfint! Så alltså har jag flyttat 6 gånger hittills, och om jag inte menar lämna hemma och bo i Larsmo med Mamma och hennes sambo hela livet blir det troligtvis en nytt place nån gång efter min examen! :)

Jiis va långt det blev, fääädi skriva fö dehee gango! :)

Inga kommentarer: