onsdag 16 juni 2010

En tanke

En liten tanke ..

Jobbet kallar imorgon pånytt då igen,. varför går tiden så fort? man hinner med så lite, så mycket som man skulle vilja göra får ingen tid. Tiden bara rusar iväg, när man vaknar stiger man upp och åker till arbetet och så är det kväll på en sekund igen. Tänk om man skulle kunna stanna klockan, vrida tillbaka klockan ibland och ibland vrida fram den för att se vad som kommer att hända,vad härligt!! Jag verkligen njuter av mitt liv just nu, men endå har jag så mycket jag skulle vilja hinna göra ännu i sommar och så, fastän man stressar och försöker hinna så räcker inte tiden till. Tid är pengar, så sant så sant. Och man skall inte heller ta dagarna förgivet, man hör nästan varje dag på nyheterna om alla sorts katastrofer och olyckor som händer och människor dör helt plötsligt, oskyldiga och oförväntat. Man ska vara tacksam för varje dag man får, får vara frisk och glad, att få vara med familj och vänner och att känna sig betydelsefull och älskad. Tack alla ni som gör mitt liv meningsfullt! En person sade också till mig för nån dag sedan, att människor säger allt för sällan åt varandra att vara försiktiga, att säga förlåt och att visa att man älskar varandra. Dessa ord använder man sällan men är dock något av det viktigaste och finaste man kan säga åt varandra. Tiden går så snabbt och alla går vi hela tiden en dag närmare döden, ta vara på varandra och uppskatta det du har.

3 kommentarer:

jenny sa...

du e smart! :D ses på jobbe i morgon! :)

Anonym sa...

håller fullt med kära syster:)!

Sabina sa...

haha :P Jenny: tack, jepp, men nu e du ju på semester i två veckor fuskis! :P ses endå! :P
Jessica: aaa :)