tisdag 1 juli 2014

Årets glada nyheter




Fick för några veckor sedan veta att jag sluppit med i Team Trifinity men förra veckan startade det på riktigt. Det har även tagit lite tid att smälta den glada nyheten och faktiskt inse att det bara inte är en dröm utan en dröm som går i uppfyllelse! :) Har länge velat vara med men det tar tid, motivation och tålamod att träna upp muskelmassa och därför har jag på egenhand först försök jobba upp en grundfysik och kondition för att klara av denna utmaning. Det handlar om vilja, motivation och tålamod för att orka träna vecka ut och vecka in och att låta det ta tid för att få ett hållbart resultat. Det går inte att skynda fram och det går inte heller att skippa en träning bara för att man är trött eller inte har lust. Det gäller att ha stark självdisciplin och få hjärnan att hjälpa kroppen jobba när det är som jobbigast. Därför var det väldigt frustrerande att börja mitt tränings- och kostschema med ordentlig flunssa! Men det lär inte vara sista gången jag är sjuk så det är bara att satsa ännu hårdare så fort man är helt frisk. Nu börjar vi bygga muskelmassa i några månader, ska bli så intressant att se hur kroppen ändrar av ett kostschema vilket jag aldrig har haft och inte heller någonsin testat på någon diet. Är såååå glaaad!! Nu kör vi! :) 

4 kommentarer:

Unknown sa...

Va roligt! Grattis! :) Ska bli spännande att följa med tävlingsförberedelserna i bloggen :)

Sabina sa...

Tack så mycket!! :))

Karolina sa...

Vad spännande! Håller med Carro :)

Sabina sa...

Jadå det är verkligen spännande när man aldrig gjort något liknande tidigare :)