lördag 12 juli 2014

Glada dagar, goda dagar

Är inne på mitt sista arbetsskift för denna vecka, 6 timmar kvar. Alltid efter sista natten försöker jag att inte sova lika länge på dagen, för att få sedan sömn tidigare på kvällen, och därmed få snabbt tillbaka vanliga dygnsrytmen. Sover annars efter mina arbetsskiften från 8.30 till 15.30. Så imorgon sover jag till cirka kl14 och därefter ska jag träffa Emilia. Vi ska träna igenom vårt plyo-pass och sedan fota formbilder. Tror vi ska passa på att köra passet utomhus imorgon då de lovat strålande väder.
Förövrigt tror jag inte det blir några stora planer för helgen.. det är ju ändå redan lördag. För mig passar det bra med att bara umgås med nära och kära, kanske åka till Tuuri ifall det blir sämre väder någon dag. Jag har fått lite resfeber pågång.. vet inte riktit vart jag vill eller när, men känner att det skulle sitta fint att se lite nya vyer. Men har ingen semester och plånboken tillåter inte direkt någon längre trip just nu så tror det får vänta. Kanske det blir nån weekend resa istället, jag brukar vara nöjd med något litet bara som bryter av vardagen för en stund. Som till exempel att vara ute med båten, köra omkring, simma och dricka kaffe vid villan funkar även utmärkt för mig. Bilden är från tidigare i veckan.
Eller ligga några timmar i solen och inse hur fruktansvärt tungt det är att bara ligga... och sola..och svettas.. och dricka litervis vatten.. bli kissnödig.. bli hungrig.. måste vända sej på rygg.. vända sej på mage.. måste smörja in sig.. måste svalka sig i sjön.. bli svettig igen.. och så solkrämen på igen.. och så tar vi om hela faderullan femtielva gånger. Lite ad/hd här hej!;)
woop woop.. nejmen vi ska njuta så länge det varar!  Jag tycker om solen, men jag gillar att klaga på den oxo ;)

Inga kommentarer: