torsdag 10 juli 2014

sommarvärme

Då var jag på jobbet igen, vilket faktiskt känns heelt okej! Har haft 5 dagar ledigt och hunnit med massor under de dagarna, så hann nästan glömma att jag faktiskt har ett arbete. Har varit vid villan 2 dagar, ute och glidit på sjön en dag, luggit på fäboda en dag och handlat mat, gjort matlådor och tränat de pass jag har på mitt schema. Samt duschat cirka femtielva gånger om dagen eftersom jag får psykbryt när det är såhär varmt och man bli helt kliddig och äcklig. Jag njuter när solen är framme men 28 grader i skuggan behöver det inte vara för min del, jag nöjer mig med frisk luft och typ 20 grader. Men snart har vi hösten här och då får man börja tända ljus och njuta av mörkret. Löv it!  Dessutom blir jag så fruktansvärt trött av värmen! Den lixom slukar i sig all energi på några sekunder, sen ligger man där i solen och vet knappt vad man heter. Nej jag gillar våren och hösten mer.. hata mej inte ni alla som dyrkar solen ;)
Påstår inte att jag inte har NJUTIT, för det har jag, verkligen. Det har varit helt underbart men känslan att känna sig tung och slö i både kroppen och knoppen ogillar jag.

Idag har jag haft vilodag men imorgon är det rumpa och ben på schemat, ser så framemot det redan! Pumpa rumpa i ett gym med sval syrerik luft och bra musik.. ajjaa det gillar jag! På tal om gym, så är det Öppet hus vid Jeppis Gym på måndag (14.7), gratis gymträning och gruppträning hela dagen! Kom dit och svettas med oss andra oss bli fylld av positiv energi! (dessutom har de lovat regn till måndagen så alla stekare kan redan nu boka in träning den dagen istället! ;) )

Nu ska jag koka kaffe! Tjingeling!

Inga kommentarer: