torsdag 3 juli 2014

Smile to the world

And the world will smile back to you!⭐️

Sitter och nöter av mitt sista nattskifte innan 5 dagar ledigt. Tog detta skifte extra eftersom en blev sjukskriven, och jag tänkte "ja lite extra cash kan behövas nu med tanke på tävlingen". Jag satsar hellre i mitt välmående än på onödiga materialistiska ting även om det kan vara kul med nya saker. Har aldrig varit nån som måste ha det nyaste modet, märkeskläder eller dyraste klockan. Nej jag är nog för sparsam för det och satsar då hellre i min egen kropp som jag ska leva i hela mitt liv, än att konstant måste uppgradera klädgarderoben för att vara inne. Jag köper det jag behöver och har användning för. Men självklart skulle jag inte tacka nej till ett fett konto och ha möjlighet att köpa allt jag tycker är fint, men nu är jag ju en vanlig arbetare inom social- och hälsovårdsomsorgen, så genom det lär jag ju inte åtm bli miljonär ;) Hursomhelst är jag nöjd med hur jag har det och är tacksam för det. Nu vet jag inte riktit vart dethär skriveriet leder så tror jag sätter punkt där. 
Summa summarum, ta hand om det du har och försök finna lyckan i ditt liv med männsikor som står dig nära och njut av fina upplevelser! Ta vara på varje dag du får,och gör det med ett leende på läpparna:) 



Inga kommentarer: