torsdag 10 december 2009

tjolahopp

Så förblev jag riktit förkyld, fick sjukledigt idag och troligtvis imorgon, jag smittar barnen, barnen smittar mej.. man får ju inget slut på det annars om inte jag vilar mej frisk! Så är hemma nu och tänkte försöka baka tigerbrownies (om jag klarar det tänkte jag bjuda på det sista dagen jag är sen på praktik),de innehåller mörk och vitchoklad. Bara mamma kommer hem med philadelphia osten som jag glömde att också skulle vara till receptet. Får se om jag lyckas, bakar inte så ofta men jag brukar ofta lyckas de gånger jag gör det, och så är det ju skojigt också att baka! :) men man har för lite tid för sånt när man har skola+ arbeten+ arbete+träning+ maaassaa annat! Meen vissa har tid för sånt men inte alla..

Och så började jag fundera, hur kan det vara så svårt för de som uppfinner botemedel mot sjukdomar mm. att hitta en lösning som hjälper mot hosta?? hur kan de uppfinna vaccin mot farliga sjukdomar men inte något mot hosta? konstit.. av hostmedicinen jag köpte igår börjar jag inte hosta mindre eller mer, jag får bara sjuk mage. Det förstår jag inte..

Jag är på myshumör, vill ligga ner å se serier och filmer och käka godis i sängen under ett varmt tjockt täcke, och jaaa jag tror jag tillåter mig det strax ;)

Inga kommentarer: