tisdag 4 maj 2010

Svar om min träning

Det har varit några som har kommenterat om min träning och tycker jag borde vila mera. Men så här är det,

Jag förstår att det låter på bloggen som om jag tränar jättemycket, jag tränar ca 4-5 ggr/veckan för att komma förhoppningsvis i form till halvmaraton i sommar (som kanske inte blir av nu eftersom jag har arbete hela sommaren och kanske inte hinner träna speciellt mycket då), men det är endå bra med ett mål! och en dag i mitt liv ska jag springa helmaraton.
Och på helgarna blir det oftast inte så mycket tränande och bara massa skräpmat, fest och filmer. Dessutom på kvällarna här i vasa så sitter jag och mina två sambosar flera timmar framför datorn, så om inte vi skulle träna så skulle vi troligtvis se ut som jaa, hösäckar :P så jag förstår det låter som att jag är besatt av träning men jag är lite överenergisk av mej och har alltid varit, och tycker det är jätte tråkigt att sitta stilla först en hel dag i skolan och sen komma hem och sitta i soffan, jag älskar att vara i gång och det får mej att må bra, jag gör det inte för att gå ner i vikt eller nånting annat, bara för att ha en bra hälsa och för att jag får bara mer energi av att träna. Träning är egentligen min vardagsmotion, andra cyklar till jobbet /skolan men jag åker bil varenda eviga dag eftersom det är så många kilometer till min skola. Så i slutändan tror jag inte jag tränar mer en någon annan. Men jag är tacksam för att folk kommenterar och det visar att ni bryr er, även om jag kanske inte vet vem ni är. Det är bra med människor som lägger sig i andras liv när de tycker att någonting är fel. Men angående min träning så vet jag nog var gränsen går, och tar åtminstone 2 dagar vila i veckan. De som känner mej vet mina vanor och jag är inte heller någon som inte kan äta godis, chips, glass varje dag, tvärtom, jag äter alltför mycket skit men jag njuter av det! Precis som träningen, tränar mycket men njuter av det, jag kanske gör allt lite för mycket men jag är nöjd som det är och trivs med mitt liv . Om jag känner att jag vill ha en ledig dag eller inte orkar fara och träna så hoppar jag över, men jag får alltid mer energi av att träna och orkar mera på dagarna då med skolan. Såå.. det var en liten redovisning om min träning. :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skivet.
Är själv en smal/normalviktig människa och jag förstår inte varför smala människor inte får träna utan att man klassas som att man har något fel...
Ännu värre är det om man äter hälsosamt, herre gud! Då går folk i taket.
Folk förstår inte att man kan vilja träna för att hålla sig i form och inte för att gå ner i vikt...

Jag går förresten i samma skola som du och jag vet EXAKT hur mycket uppgifter och arbeten man har, och hur mycket stress man har över dem. Att träna är ett sätt att "slapna av"... Allafall för mig. (fastän jag inte har så mycket tid att träna just nu)

jenny sa...

bra skrivet sabbi :)

Sabina sa...

Tack anonym och Jenny! :) roligt att ni tyckte det!

Jaa precis, träningen får en att slappna av från alla skolarbeten och tenter man har i huvudet 24/7 , så jaa utan att träna så skulle jag nog inte få speciellt mycke uppgitfer gjort i skolan heller. :)

Anonym sa...

nu förstår jag bättre.. du verkar nog veta vad du gör! bra att du skrev själv också att det kan låta lite mycket ibland, för det gör det faktist..
ska inte störa med jobbiga kommentarer längre,ääven om det inte är med något illa meent.
ha det bra :)

Sabina sa...

nej kommentarerna var inte jobbiga :) men ville bara förklara att jag nog har huvudet med i träningen :) Tack detsamma!