onsdag 10 juni 2015

Framtidsplaner

Tjaba gullefjun! Hur mås det? Idag tog jag sovmorgon, kände mig utvilad och harmonisk när jag steg upp. Åt sedan en god frukost bestående av gröt, proteinpulver, keso, äppel och russin! Efteråt vidare till gymmet för att slakta ryggen och vader! Passet blev superbra, som nästan alla pass nuförtiden blir (knack i trä!). 
Hoppas på att energin och motivationen håller i sig! På tal om motivation, så kände jag igår plötsligt hur jag fylldes av motivation.. sådär extra mycket. Har hela tiden haft motivation, men kände att jag fick en extra kick! Tror det beror på.. tam ta daaa... att jag börjat nu ställa in mig mentalt på att snart få tävla igen (!!!! :D ), och fylldes därmed genast med endorfiner! 
Ska ännu förhoppningsvis köra åtminstone 2 tävlingar detta år innan jag tar en längre offseason paus. Hade gärna fortsatt att bygga på men eftersom formen fortfarande är någotsånär, så vill jag köra ännu några tävlingar innan jag går över helt till offseason. 

Har anmält mig till tävlingarna och först ut är i Jyväskylä den 19.9! Genom den tävlingen kvalar man in till Nordic Fitness Expo där NFE, Nicole Wilkins och FM tävlingarna hålls under samma helg (3 veckor efter jyväskylä). Är ju redan inkvalad till FM eftersom jag blev 3:a i FitnessClassic, men för att få delta i de två övriga behöver jag kvala in genom tävlingen i Jyväskylä. 

Men ännu ska det byggas lite, ca 14,5 veckor kvar till tävlingen och vi kör igång med Onseason först 10 veckor innan tävlingen. Så lite till köttar vi på! :) 

Har oxo börjat kolla på en ny bikini, kommer nog att använda min blå bikini under nån tävling ännu detta år, men ifall att det skulle bli så att jag får möjligheten att tävla ännu i 4 tävlingar så vill jag ha en annan bikini att välja mellan. Är lite från och till mellan två färger men tror att jag bestämt mig, ni får veta senare vilken det blir!  Dock kommer jag troligtvis få leva på gröt och vatten sen resten av året.. detta är verkligen inte nån billig idrottsgren kan jag lova! Men brinner man för något så vill man ju satsa.. så pengar som annars trolitvis skulle gå till resor, kläder och andra happenings så lägger jag istället på min dröm.
Bästa och godaste pre workout måltiden : 200 gram ris, 100 gram kött + grönsaker! MUMS! Bra bränsle för ett styrkepass!
Nu ska jag hinka in lite mat, och om en stund blir det kvällsjobb!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, det är så roligt att följa med din blogg när du är så positiv och energisk blir jag själv fylld med energi och inspirerad av träning :) Jag funderar om du kunde ge lite tips om vad du äter för grönsaker, jag har snöat in på sallatsblad, tomat och gurka. Det börjar bli lite tråkigt så om du har några bra tips att dela med dig? Jag funderar också när du tillreder broiler hur tillreder du den och äter du den uppvärmd sen? Jag älskar broiler men tycker att den får en bismak när jag värmer broiler i mikron... Tack på förhand och lycka till med dina drömmar :) //Sofia

Sabina sa...

Åhh TUSENTACK för din fina kommentar! Vad glad jag blir att jag kan ge andra energi och inspiration! :))
Jo detdär vanliga sallad blir man snabbt less på.. men rekommenderar avocado, ananas, rädisor, stekt kål, färska champinjoner, zucchini (jättegod att äta rå med salt på, eller stek den lätt och salta och peppra-supergott! ), gula körsbärstomater-sötare och godare än vanlig tomat, eller så rekommenderar jag Spenat (färsk ifall du äter det som kall, annars går det bra att använda frusen spenat och ät med ris, kyckling! :) Sen brukar jag äta äppel/päron/banan i mina måltider, hackar dem i små bitar, blir gott när man värmer och äter med kyckling, ris, spenat t.ex.

Jepps jag steker kycklingen eller tillreder den i ugn (för 3 dagar framåt) och värmer oftast upp dem i micron sen eller så äter jag måltiden kall, broiler är ju jättegod att äta som kall :) Jag steker i lite vatten, skär kycklingfileerna i små bitar och försöker steka dem så de hålls saftiga. Saltar mycket, pepprar och kryddar med paprika,chayenne peppar eller curry.

Tack och hoppas du fick något tips! :) Ha det så bra Sofia!

Anonym sa...

Hej. Bra blogg som du skriver!
Ni va med några sekunder i måndagens fitnesspäiväkirjat vid ava kanalen :)