söndag 21 juni 2015

En härlig midsommar

Midsommarhelgen börjar lida mot sitt slut. Det har varit en enormt bra midsommarhelg må jag säga! Först och främst har jag varit ledigt fredag och lördag, så jag har umgåtts med viktor, min familj och vänner, ätit massor av god mat och sötsaker, tränat hårt och t o m catchat lite bruna när solen tittat fram. 
På fredagen firade vi midsommaren hos min systers, planen var att vi skulle fira vid villan med när vädret verkade ostadigt beslöt vi oss för att vara på torra land. Vi hade grillat kött och korv, rökt lax, olika sallader, nypotatis, hembakt bröd och olika såser och dipper till middag - s å  g u d o m l i g t gott!! 
Till efterrätt hade mamma bakat persiko-dajm marängtårta, syster hade gjort en dumlekaka med glass, och så en hel hög godis och chips till det. Matkoma är rätta ordet för den kvällen! :) 

Min söta vän Charlotta kom från Helsingfors och firade midsommaren med oss också, så kul att få umgås med henne igen, alltför länge sedan sist! 

Jag var lekledare och hade gjort en frågesport, en stafett och så hade vi även en rally-tävling. Bästa dagen på länge! :) 


Sådär annars har vi oxo hunnit kaffa hos min andra systers med familj, chillat vid Strandis där de hade levande musik, varit på cykeltur, sett två riktigt bra filmer, städat, powernappat och tränat ja. 
Ja, jag kan inte klaga.. :)
idag hade jag morgonskifte i arbetet men är nu hemkommen. Ska nu dra tag i Viktor och masa oss ut sålänge solen är framme! :) 



4 kommentarer:

Charlotta sa...

TOPPEN inlägg efter en BÄSTA Midsommar :) <3

Anonym sa...

Vad är de där vita rutorna med bruna fläckar på godisbordet? Ser spännande ut!!!

Sabina sa...

Jaa Charlotta, det var nog en TOPPEN midsommar!! KRam! :) <3

Sabina sa...

Anonym, hehe.. du kommer säkert bli besviken på mitt svar.. men det är bara chokladglass i bitar till kakan! :P Tyvärr var det inget häftigare :)