onsdag 24 juni 2015

Dyrt men roligt

Gooo morron kära läsare! Eller förmiddag det kanske är snarare men hursomhaver.. 
Kan ju meddela er att denhär månaden nog blir den dyraste och mest smärtsamma månaden på länge för min plånbok! Flera av mina kosttillskott behövde fyllas på, så igår fick jag en underbar leverans från Myprotein (vilket ju dock är ett happy-moment trots att det kostar, eftersom det känns som julafton när man får hem stora paket på posten! ;) ), dessutom ska Trifinity-medlemsavgiften betalas ännu och så har jag ju beställt min nya bikini.. och på det kommer ju förstås vardagliga utgifter som man har med ett hus, gård, bil, telefon.. ja ni fattar. Så att, så någe lyx blir det inte här framöver.

Men för att se positivt på livet trots att det är dyrt att leva denhär månaden, så är jag tacksam för att jag är frisk, kry och utvilad!

 Strax blir det ett pass på gymmet och senare jobb! Har också flera nyheter att berätta för er, men en sak och en dag i taget! ;) Ha en underbar dag! 
Att sätta proteinpulver i gröten blir ofta klumpigt och bläig konsistens, MEN jag har kommit på hur det lyckas blir bra, varje gång! Micra gröten typ 2 minuter i mycke vatten, tillsätt sedan proteinpulvret och rör om ordentligt och se till så att smeten är tillräckligt lös för att värmas mer, och micra ca 1 minut till. Blir mycket bättre konstisens än om man sätter proteinpulvret innan uppvärmningen eller om man sätter det efter gröten varit i micron färdigt. 

Sen kan jag också tipsa er om att smaksätta keson/grynosten men stevia drops eller funlight saft. Och så kan ni blanda med kokos, nötter, chiafrön om ni vill. Blir som en supergod topping på gröten! :) 

Igår hade jag ben och rump pass på gymmet! Gick så hiiiimladens bra, fick sånt flyt och pump i rumpan så jag blev helt lycklig! Dessutom märkte jag, att min rumpa har kommit mer tillbaka sedan tävlingen! Känns underbart, vill ha en fyllig och stor muskulös rumpa! :D

Inga kommentarer: