söndag 17 mars 2013

Pannkaksfrukost

Åh så gott, igårkväll gjorde jag proteinpannkaka så att jag skulle ha färdigt att mumsa på det nu på morgonen. Det blev super! 
Proteinpannkaka recept :
6 dl mjölk
3 ägg
1,5 dl proteinpulver (jag lade vaniljproteinpulver, Fast sports Nutrition Hera80)
1,5 dl dinkelmjöl (eller som jag lade pga dinkelmjölet var slut: 1 dl rågmjöl + 1 dl havreflingor)
1 tsk bakpulver
1 msk stevia

Vispa ihop halva mjölken och alla torra ingredienser till en jämn och slät smet. Tillsätt sedan resten av mjölken samt äggen. Häll ut på en plåt, in i ugn på 200 grader tills pannkakan fått en gyllenebrun färg! :) 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Har du tips på förmånligt och gott proteinpulver (får vara vassleprotein)? Varifrån köper du ditt pulver? Just nu kör ja bara med Fast double chocolate proteinpudding, men detta passar inte så bra till t.ex. bakning. SKulle gärna vilja ha något med vaniljsmak. :)

Sabina sa...

Hej Anonym!
Jag köper mina proteinpulver från fitnessguru (onewhey) och från t.ex vanlig matbutik som Prisma. Har haft många olika proteinpulver och alla ligger på cirka samma pris, men godast och bäst kvalite tycker jag proteinet från fitnessguru är, så de rekommenderar jag! :) I prisma t.ex finns det att köpas proteinpuver som är framställt för at passa till bakning, så du kan kolla där, annars har de det säkerligen även på hemsidorna fitnessguru.fi eller fitnesstukku.fi! Hoppas du hittar! :)