onsdag 6 mars 2013

Biceps pass

Idag var det biceps träning för hela slanten! Fick tidigare en kommentar om jag kunde skriva om hur jag tränar mina armar (övningar, reps och set samt vikter) Kan skriva vad jag tränade idag, men vissa övningar är svåra att förklara eftersom de är på maskiner. (kan försöka fota nästa gång så ni kan se vilka maskiner jag använder mig av!) 
Började med :
Uppvärmning, 10 minuter på crosstrainern, nivå 10, 5 minuter på armcykling, nivå 7.
Hantlar Biceps curl, ståendes 20 rep x 3 set - 10 kg/st. En arm i gången (inte som på bilden!)
Hantlar "  ståendes, 20 rep x 3 set - 11 kg/st
Hantlar "  ståendes, 10 rep x 3 set - 13,5kg/st
Hantlar "  sittandes, 20 rep x 3 set - 11 kg/st
Hantlar " sittandes, 40 rep x 2 set - 6 kg/st
Maskin, Biceps curl, ståendes med raka armar till sidan, för händerna mot huvudet, armbågarna på samma ställe.
10 rep x 3 set 5 kg/sida
8 rep x 3 set 7,5 kg/sida
Maskin, ligg på rygg på bänk, stången ovanför huvudet, dra ner händerna mot huvudet.
10 rep x 1 set 15 kg
10 rep x 1 set 17,5 kg
10 rep x 1 set 20 kg
Lös stång, Biceps curl, 15 rep x 3 set - 16 kg

Det som är underbart att se är när jag tittar i mitt träningshäfte kan jag se att för 3 månader sedan tog jag samma övningar men t.ex hantlarna var 6kg styck och nu tar jag samma övning med 11kg styck. Blir stolt över att se det går frammåt! :) JUST WORK IT!

Inga kommentarer: