lördag 23 februari 2013

Rax

Maaaaaat i Kokkola!! :)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag började för några veckor sen sätta in flera styrketräningspass i veckan, kör nu 5 ggr i veckan. jag gör passen alltid på morgonen innan jobbet.. Nu har jag läst runt lite och tycker att det är många som kör cardio på mornarna och styrka på kvällen. Är det någon skillnad när man gör passen? Och ska jag ändra så jag tar min PW på morgonen istället och kör styrka på kvällen? :) Jag verkligen hatar att vänta på vikter när det är fullt av folk vid gymmet på kvällen, så därför kör jag igång från morgonen! :) Super bra blogg!

Sabina sa...

Hej! :)
Tack för kommentaren! Jaduu det finns många olika svar på denna fråga beroende på vem du frågar, men mitt svar på detta skulle vara ifall du gör din cardio på morgonen innan frukost förbränner det fett från dina fettceller eftersom du inte ätit något. (och efter morgoncardion är det ju väldigt viktigt att äta ordentlig så att din kropp inte börjar käka upp dina muskler!) Om du gör din cardio på kvällen så förbränner det fett och kolhydrater som du ätit under dagen, altså det förbränner det du har i magen, innan det börjar förbränna från dina fettceller. Så det beror på vad du har för syfte med din cardio, få bort fett? hålla konditionen? eller bara för att hålla igång kroppen? Själv försöker jag göra min cardio på morgonen, om jag gör den, men det händer sällan eftersom jag är så slö att orka gå/springa/länka på morgonen och styrketränar helre då. Men någon häftigare skillnad tror jag inte det har under vilken tid du gör den, det är ju bra hursomhelst om den blir gjord! :) Härligt du tränar så hårt, lycka till i fortsättningen! :)