onsdag 15 juni 2011

Ibland lyckas man ej

Idag har varit en dålig dag. Jag vet inte om det är jag som bråkar med världen eller världen som bråkar med mig. Iallafall började det när jag cyklade hem från arbetet, jag fick vääärldens mommokuuma och höll på att få fnatt, skulle ha kunnat riva av mig alla kläder och hoppa ner från bron men hejdade mig eftersom det var ström. Strax efter fick jag assjukt i röven av att cykla med en pojkcykel som har sjukt hård sits, så tänkte jag- men okej jag sitter på pakethållaren istället men när jag höll på att fara bakåt med rumpan så kände jag bakhjulet nästan höll på att göra ett bromsspår i rumpan - det fanns ingen pakethållare. Då var jag nära att hoppa av cykeln och misshandla den men jag kunde hålla mig. Ikväll skulle jag vara en liten bagare och baka bullar och bröd men jag la jästen i för varmt vatten så hela degen sket sig och jäste inte så jag fick slänga skiten. Sen försökte jag igen, men bullarna blev brända och så hårda att man skulle ha kunnat använda dem som hammare. Sen gjorde jag havrerutor som mamma tyckte blev alltför söta. Sen gjorde jag marmeladgodis, de smakar bara jordgubbssaft. Får se nu om sista försöket - smörbullar lyckas. Ibland har man sämre dagar, så är det bara, men man måste ha det också för att veta när man har en bra dag. Nu ska jag se om jag lyckas se på tv utan att nåt skiter sig. Sov gott allihopa! :)

Inga kommentarer: