tisdag 18 mars 2014

Dreams don't work unless you do

Om ca 2,5h timme slutar jag jobbet för detta skift,sen bara en natt till innan ledigt. Även om det låter tungt med 11,5h per skift går timmarna rätt fort,bara man håller sej sysselsatt. Och att ha kvällarna lediga är ju för skönt! Får träna på kvällarna och på mina lediga dagar kan jag ta mitt styrketräningspass när jag vill,underbart! Igårkväll tränade jag och Emilia marklyft och benövningar. Vi har fuskat lite med marklyftsträningen även om den är en av de bästa grundövningarna. Vet inte varför men vi ska bli bättre på det och försöka få in det 1gång i veckan i träningsschemat. Lyfte iallafall 90kg igår i marklyft vilket är bådas pb såhär långt iallafall.. Men vi strävar mot tyngre mål. :) Huvudsaken är först iallafall att utföra marklyften korrekt så att övningen inte gör mer skada än nytta. 
Sådär annars går träningen sakta med säkert frammåt, vill jag åtm hoppas på. Motivationen finns där och man försöker göra sitt bästa varje dag,även om det kommer dagar då energin är lägre och humöret kan ligga lite lågt,men det känns alltid bättre efteråt och då inser man att det är värt att pallra sej till gymmet och träna det man ska! :) 
Motivationen höjdes även lite till igår då jag fick mina nya skor på posten! 

Inga kommentarer: