måndag 24 juni 2013

Frukost

Startar dagen med en stor skål kvarg, ananas, hallon, walnötter, linfrön och sesamfrön. Måste i några dagar nu försöka rensa ur alla gifter och slaggprodukter. Vet inte vad det beror på men har haft 1-2 gånger per dag fruktansvärda kramper/magknip de senaste veckorna. Har varit och tagit några prover men har ännu inte fått svar. Kan bero på stress, slaggprodukter eller något annat helt okänt. Så får då se, stress tror jag nog är en stor bov i detta fall, but you never know. Någon annan som har erfarenhet av magknip-kramper? Hursomhelst, hoppas ni får en riktigt bra ny vecka!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Va tråkigt med magknip. :( Min syster fick magknip av frysta hallon, vilket inte är så ovanligt när det gäller utländska hallon (förorenat vatten). Brukar själv alltid upphetta hallonen. Tänkte bara påpeka, kanske du redan visste eller kanske du bara äter finländska hallon?. :)

Anonym sa...

Ser mums ut, som allt du lagar:)!! Hoppas d ordnar sej syssan min! Krya!! Kram syssan

Anonym sa...

Har haft exakt samma problem tidigare ovh speciellt på kvällarna, men mitt försvann i samband med att jag började äta laktosfritt. Det har inte konstaterats av läkare att jag skulle vara laktosintolerant men det hjälpte iallafall :)

Anonym sa...

Hade förra året väldigt konstiga magknip också, visade sig vara dom hela linfröna men sen jag böt till krossade har det varit lugnt :) /Jessica

Sabina sa...

Tack för alla råd och svar! :) Ja magknip kan ju bero på så många olika saker, om inte blodproven visar något resultat som orsakar knipet får jag börja reda ut själv vad det är min mage inte riktigt gillar.

Äter utländska hallon men tror knappast det kan bero på dem, eftersom jag äter dem ca 1gång i veckan.

Linfröna kan jag ju alltid byta ut till krossade, och se ifall det hjälper.