måndag 5 mars 2012

Första pratikdagen

Hoj bloggen! Har idag varit på min första praktikdag, på Familjecentret Luna. Det ska bli så spännande och lärorikt att få vara där i 6 veckor med ett superbra arbetsgäng!

Dagens träning blev BodyCombat vid Sportis gym. Roligt och svettigt men föredrar nog löpning framför all sorts träning, men man måste ju variera sig ibland så att musklerna utvecklas.
Igår blev det hård fundering på ifall jag ska vara med på halvmaraton detta år, men vågar ännu inte ställa mig helt in på det. Måste först se så att knäna börjar hålla lite intensivare löpträning. Men har velat vara med nu i 2 år och sen ändå mesat ur. Det har kittlat så i benen när jag har sett på då maratonlöparna har sprungit så detta år vill jag vara en av dem! Men blir allt nervös och knip i magen bara av att tänka på det :D Men tror nog det blir av detta år! Ska nån av er delta? :)

4 kommentarer:

Ida Sundsten sa...

även jag har siktat in mig på att springa halvmaraton i år. Men vet inte när man ska anmäla sig. Egentligen borde man kanske anmäla sig så snabbt som möjligt så man kanske skulle vara ännu mera motiverad att löpträna i vår! :)

Emilia H sa...

Jag kommer delta :) Har tränat sen i november och tänkte köra på ett helt men har nu ändrat mig. Kanske bäst att börja lite försiktigt. Har ingen aning om jag kommer klara av det men jag vill iaf testa! Det är ju spännande att testa sina gränser nu som då.

Sabina sa...

Oj, roligt att höra att du också funderar på att delta! :) Joo absolut borde man anmäla sig snabbt så man sen int kan mes ur å att just man tränar mer målinriktat då också! :) Dock tror jag att anmälningen är bara nån vecka innan. :)

Sabina sa...

Kul ! :) Jaa absolut! eftersom jag aldrig förr varit med så siktar jag på halvan. Tycker också det skulle vara så himla tråkigt att springa samma runda två gånger. Jag siktar på att klara det, tänker inte sätta upp nån viss tid då man aldrig förr sprungit. Sen nästa gång kan man ju försöka förbättra! :)