fredag 2 december 2011

11 – Min syn på kärlek



(bilder från weheartit.com)

Hade ju nästan glömt bort min lilla lista som förgyller era dagar ;) Men här kommer nummer 11 – Min syn på kärlek.

Kärlek, jaa det är väl något av det vackraste som finns på denna jord. Det handlar om att man har en stark känsla till något eller någon. Alla behöver kärlek, stora som små, ung som gammal, djur som människa. Alla mår vi bra av att vara älskade och att få älska. Kärlek ger en djupare mening och kan göra små saker att kännas helt underbara. Kärlek handlar om så mycket, men något av det viktigaste jag tycker hör till kärlek är tillit, ärlighet, lycka, ömsesidighet och respekt framförallt. Kärlek tycker jag ska visas både i handling och i ord, de kompletterar varandra och visar att det kommer från hjärtat. Man ska inte spara på kärlek! Så sej idag till din Mamma, Pappa, syster eller bror, flick- pojkvän, man eller hustru, vän, mor- eller farförälder hur mycket de betyder för dig! :)

Å vad jag älskar kärlek, det är ju så fint! :)

Inga kommentarer: