måndag 3 augusti 2015

A new week!

Hej på er! Tänkte slänga ihop ett inlägg här när jag t o m är ledig idag! Dock har dessa lediga dagar alltid en tendens att bli fullproppade med program.. varför kan jag inte bara ta en ledig dag till att göra ingenting?! Hursomhelst har det dock varit trevlig program på agendan idag! Började med sovmorgon och frukost i lugn och ro. Drack flera koppar kaffe och började packa träningsväskan. Därefter blev det ben-träning på gymmet med Emilia och Linda (dock hade vi alla olika pass), efteråt lite poseringsträning och sen kaffehäng och lunchlåda hos Emilias. 

Kom just in från skogen, har varit och plockat lite av skogens guld.. alltså blåbär, med syrran. Vi hittade några riktigt bra ställen men efter att jag hade en fästing på min hand så började det krypa på hela kroppen och då ville jag avsluta vår blåbärsplockning. Vi bestämde att vi plockar mer på torsdag igen! 
Har bär med kvarg som mellanmål till ett av mina mål, och vad är då inte godare en färska egenplockade bär? (hehe jo, färska nån-annans-plockade bär.. :P )

Igår åkte jag och Viktor på en roadtrip till Kärkkäinen för att hitta på något en regnig dag.. konstaterade hur res-sugen jag är! Har inte rest någonstans förutom till Helsingfors under hela året.. och jag börjar ha resfeber! Bara få slänga sig i bilen eller flyget, väskan packad och bara vara! Åh! Förhoppningsvis blir det en resa i slutet av året eller början av nästa år!
Träningen och kosten går bra, och det är nu 7 veckor från tävlingen! Formen känns bra och energin är mycket bättre under denhär tävlingsförberedelsen än sist kan man lugnt säga! Har ca 1-2 kg till tävlingsvikt (inklusive vätsketömning).. så känner ingen stress. Däremot en liten nervositet inför tävlingarna eftersom det är så himla många tävlanden den här gången.. men det kommer bli såå kul att få stå på scen igen!! Veckorna skulle gärna bara få gå lite snabbare.

Nu ligger middagen bestående av ris, maletkött, tomatkross och zucchini i magen, och om en stund blir det att bege sig till gymmet för att dra ett pass. Efter det återstår ännu matinköp, foodprep och slutligen ska jag vara barnvakt en stund så syrran får dra ut på en länk. SEN är nog denhär dan på sticko! :) 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tips på bra PT? Vill inte börja tävla eller nåt, utan bara komma ordentligt i form och få ett ordentligt tränings + matschema.

Sabina sa...

Måste ju då självfallet rekommendera Sara Back, Camilla Back eller någon annan från Trifinity training´s teamet! :) De har bra priser, håller vad de lovar, man har en bra regelbunden kontakt med dem, de är kunniga, supersnälla och pålitliga! :)