onsdag 12 augusti 2015

5,5 weeksout - tankar

Hello beauties! Hoppas alla mår fint och har det bra! Jag har jobbat massor i sommar och när jag väl varit ledig så har jag passat på att vara ute om vädret tillåtit lite sol.. annars har tiden gått till träning, hushållsarbeten, ärenden och lite kaffande här och var. Så ni får ursäkta den urusla uppdateringen! Känner att det är bättre att uppdatera när man har något att komma med än att uppdatera skräp. 

Hursomhaver är jag ledig idag, så mötte upp Emilia vid gymmet för ett Plyo+hamstrings pass! Drog även poseringar en stund efteråt. Reglerna för poseringarna har ändrats för de kommande tävlingarna, så nu ska man försöka få in nya poser. Nu ska poseringarna vara mer avslappnade, raka och naturliga. Inte så mycke vridningar och vändningar överallt, vilket jag tycker är helt bra eftersom alla då ser mer "lika" ut och det blir kanske lättare att jämföra.

Träningspassen har gått suveränt den senaste veckan! De två veckorna innan hade jag lite känning av förkylning, och kroppen och huvudet var trött från jobbet under Jakobsdagarna, men nu känner jag att jag börjar komma ikapp! Får mycket bättre kontakt, fokus och styrka i passen nu än tidigare, vilket är så skönt!

Nu är det bara 5,5 vecka kvar innan tävling! Fatta!? Denhär veckan ändrade vi kostschemat lite.. inte avsevärt mycket med lite för att gå ner ca 0,3kg i veckan. Dock gick jag ner 1 kg under förra veckan så ligger nujust väldigt nära min tävlingsvikt. Därför ändrar vi inte kostschemat så mycket och inte heller träningsschemat, utan försöker hålla det ganska jämnt för att hålla formen. 

Vi har också nu uteslutit alla mjölkprodukter, och socker och skräpmat uteslöts redan för några veckor sedan. Men det går bra (förutom att kvarg smaksatt med flav drops och bär är ju typ det godaste som kvällsmål..), tanken på godis lockar.. men har inte särskilt stort sötsug. Ni vet sådär så man vill gå sönder när man ser något gott.. njae det ligger nujust mera i huvudet att jag vet hur gott det är bara, och därför skulle jag gärna sätta tänderna i en chokoplatta.
 Men, kommer nog att fixa denna diet också utan att fuska. Och det ääääär ju så himla kort tid kvar!! SEN fåår jag ju äta vad jag vill, när jag vill, i resten av mitt liiiv om jag så vill! :D Fast man är ju nog lite rädd allt det goda i världen kommer ta slut innan tävlingarna är över ;) 

Nå, nu ska jag slänga upp fötterna och bara chillaxa! Ha det gött! :) 

Imårse pimplade jag i mig Nutraminos BCAA drink innan träningen. Smakade riktigt bra och är utan socker och innehåller väldigt lite kolisar. Sånt kan förgylla en dietdag som denna! :) 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. är intresserad av din livstil. Funderar över hur mycket kolhydrater du äter per dag. Och äter du kolhydraater också till middag/kvällsmat fastän du har tränat på morgonen och ätit kolhydrater efter träningspasset.

Sabina sa...

Hej,
Äter kolhydrater till varje mål, 5-6 gånger om dagen.. oavsett om jag tränar på morgonen eller kvällen eller har helt vilodag. Samma intag varje dag och tid och mängd oavsett träning. :)
Varje dag äter jag av dessa kolhydratskällor: havregrynsgröt, ris, potatis, bananer, riskakor och frukt. :)

pernilla sandbacka sa...

Vilka sorters flav drops rekomenderar du? Har sett att di har på fitnessguru stevia drops testat dem?

Sabina sa...

Vanilj, vit choklad och toffe dropps är mina favoriter att smaksätta gröten, kvarg, grynost och proteinshakes med. Har bara beställt dropps från Myprotein men de borde vara väldigt liknande som Fitnessgurus efter vad jag sett och hört! :)