torsdag 14 juni 2012

Tössbackacupen

Igår efter en lång shoppingdag i kokkola med syster bestämde jag mig för att delta i Tössbackacupen. En cup som ordnas av Kronan i Kronoby. Igår var ett testlopp för att se sitt handikapp för fortsatta lopp. Jag är inte helt nöjd med mitt resultat men med tanke på att jag var/är förkyld så kan jag inte kräva mer än så av mig själv. Kom iallafall 8:a av 23 löpare på 5 km loppet.  KUL var det iallafall och det var det som var meningen! :) Och så fick man påminnas lite av hur det var att tävla, senaste man tävlade var väl på staffetkarnevalen kanske? Och det är verkligen bra att bli lite mer van med att tävla mot andra och lära sig handskas med spänningen och nervositeten, helt annat än när man tävlar mot sig själv på en vanlig länk! :)

Inga kommentarer: