tisdag 15 mars 2011

Vikariat och praktik


Hej bloggen! Är ingen bra bloggare när man arbetar på två ställen under en dag. Var igår och idag vid dagiset och sen praktiken, 8,30 -21.00 och ska vara det ännu onsdag och torsdag. Jag ÄR trött! Kul är det men man blir så upp i varv och får ingen sömn till natten.

Idag på praktiken bakade vi en prinsesstårta och så gjorde jag mat (som ni måste testa!) till hela hopen vid Aurorahemmet. Jag skärde neutrala kycklingfileér i 4 bitar så att det blev rätt stora bitar (så inte de blir så torra när man steker dem). Sen stekte jag dem gyllenebruna, lag malen svartpeppar,salt och kycklingkrydda på. När de var färdigstekta lag jag dem i en ugnsform. Sedan blandade jag 1 Creme Bonjour Cuisine, ca 1 dl turkisk yoghurt, en halv lätt matlagningsgrädde, kyklingkrydda och en skvätt sötsursås - klickade på allt det på kyklingbitarna och lag i ugnen för ca 10-15 min. Kokade Jasminris och wokade grönsaker till! Volá! Supergott! ("gräddblandningen" va så mycket att det var i jämnförelse till 4 paket kycklingfileér, så anpassa efter hur mycke kyckling ni tillreder.) Fråga ifall ni undrar något över tillredningen av middagen! :)

Sov gott! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter gott, när lagar du e pånytt:)?!Sov gott kära syster! En dag i taget..Hoppas dan går bra imorgon! Kramar!