onsdag 8 augusti 2012

Proteinglass

Har läst så många gånger om folk som gjort proteinglass, så idag tyckte jag det var min tur att testa! Mycket enkelt att göra, blev gott och mättande! Såklart går det ju inte att jämnföras med vanlig gräddglass men detta är ju många gånger hälsosammare och man får i sig bra med protein! 

Gjorde det på 3 äggvitor som jag vispade till hårt skum, sedan blandade jag i 3 skopor (3 x 25 gram) vaniljprotein. Sedan satte jag det i frysen. Mitt blev lite för hårt så jag vet inte om man borde ha vispat det lite mindre eller inte haft det för många timmar i frysen. Meeeen iallafall tänkte jag testa att göra detsamma men med turkisk yoghurt/kvarg i nästa gång Då tror jag att det inte stelnar lika hårt och blir kanske lite mera "gräddigt". Jag kan uppdatera er nästa gång jag testar det! Om ni testar detta så vispa inte för mycket. Lycka till! :) Och hörni, det är ju att testa sig fram! :)



 Jag åt det med turkisk yoghurt, hackade osaltade nötter och nyplockade blåbär till, DET var gott!
Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: