torsdag 12 november 2015

En hälsosam, smakrik och lättlagad frukost och middag

Hej på er! Hoppas ni lever och mår! Det gör jag! :) Julfeelisen har kommit på mig och jag bara längtar till att första snön ska falla.. och räknar ner dagarna till Jul! Julen är helt klart den bästa tiden på året för mig. Finns inget som slår julmyset, julmaten, alla träffar med vänner och familjen. 
Men nu kom jag av mig lite.. det var ju inte julen jag skulle tipsa om ;) 

Nej nämligen en riktigt riktigt riktigt GOD, HÄLSOSAM och framför allt ENKEL middag som jag slängde ihop!

En "gryta" på :
400 gram Kalkonfärs 
1,5 pkt bönor
1 dl cashewnötter
1 hackad lök
300 gram brysselkål
1 pkt kokosmjölk 
0,5 dl sötsursås. 

Började med att steka färsen, och satte sedan till löken. Blanda ihop kokosmjölken med sötsursåsen och häll i stekpannan. När allt hade puttrat en liten stund satte jag till bönorna och brysselkålen och lät det stekas lite till. Kryddade även med salt, peppar och paprikapulver. Sen, klart! Sjukt gott!! 
Ni kan ju försås sätta mer eller mindre av ingredienserna.. det spelar inte så stor roll. Men alla ingredienser behövs för att du ska få himmelriket i munnen! :) Kommer definitivt att laga detta flera gånger!

Och sedan till en riktigt god frulle! 

Gjorde en protein bowlcake av:
1/2 banan
1 ägg
 30 gram/0,75 dl havregryn
1 skopa proteinpulver
kardemumma
Mixa allt samman och sätt i micro för cirka 1-2 min.

Sedan gjorde jag chokladmousse av mjölkchoklad casein som jag blandade med några matskedar vatten. Smaksatte grynosten med vitchoklad stevia drops. Chokladmoussen, keson och en del frysta hallon fick bli topping på proteinbowlcaken. AAASGOTT!! 



Inga kommentarer: