söndag 12 juli 2015

Rumpfavorit och sömnlös pga cravings

God förmiddag kära läsare! Bloggen blir alltid lite lidande under sommaren.. dels pga tidsbrist och dels för att man inte sitter framför datorn speciellt mycket under sommaren. På tal om sommar är det här nog den märkligaste sommaren hittills.. vart är solen och värmen lixom? Man fattar inte riktigt att vi är halvvägs in i Juli månad och har haft så få soldagar. Men mig stör det inte speciellt mycket eftersom jag inte har någon semester och inte gillar jag heller när det är kokhett, allt blir så tungt då. Så kort sagt är jag helt nöjd med denhär sommaren, egentligen ;) 

Nå, hursomhelst har veckan gått snabbt! Jag har jobbat kvällarna och tränat, städat, klippt gräset, målat och dylikt på förmiddagarna med Viktor. 
Igår började vi dagen med veckans sista pass- rumpa/ben, idag känns det verkligen av i musklerna! Tyckte passet gick sisådär igår.. styrkan och energin fanns men motivationen låg lite på hyllan. 

Min favoritövning av alla övningar för ben/rumpa är den här som är på bilden : sumo squat med hantel mellan benen. Får så himla bra kontakt i rumpan! Så har ni inte testat den så ska ni göra det bums! Kör med en lättare vikt och många reps (15-30)  eller en tung vikt och färre reps (8-15), och kör 3-5 set. Håll vikten på hälarna, tårna vinklade utåt och när ni går upp igen från squatpositionen så tänk på att "runda" knäna utåt så att ni aktiverar rumpan ordentligt. Ryggen rak och rumpan långt bakåt.


Sådär förövrigt känns formen bra och känner att jag inte har mycket fett att göra mig av med inför tävlingen om 10 veckor. Har ingen cardio/konditionsträning på mitt schema ännu, men går väldigt mycket i arbetet och nu har tempot i jobbet ökat vilket också märks på stegmätaren och vågen.. så arbetet är min cardio änsålänge tills Sara tycker vi trappar upp tempot på träningsschemat. :)

Idag är det dags för veckans fuskmål!! Veckans höjdpunkt! ;) Vaknade kl6 imårse och kunde inte somna om.. tänkte bara på att jag snart får sätta något annat gott i munnen än det som annars är på schemat. Så började morgonen med en proteinbowlcake,färska jordgubbar, riskkakor med kalkonpålägg och ägg. Så gott! Senare idag ska vi laga någon god middag eller så drar vi till nån restaurang och käkar. 

Nu plingar det på dörren, min systers twins är här för att gosa lite så nu måste jag dra! Ha en skön söndag vänner! :)

Inga kommentarer: