torsdag 4 juli 2013

Silicea

Halå där! Ursäktar för mitt oregelbundna bloggande men det har en tendens att bli mer sällan under sommaren eftersom man så sällan är på datorn. 
Skönt att det är torsdag redan idag, väntar faktiskt riktigt på helgen för att få koppla av. Mina magproblem har inte blivit bättre och de har inte hittat några fel på undersökningarna. Vad blodproverna visar är jag frisk som en nötkärna! Men försöker hursomhelst att bota magproblemet med att ta magsyretabletter och smärtstillande och musklerelaxerande tablett för akuta magsmärtor. Det två rekommenderades jag att ta, dessutom har jag även köpt Silicea mag- och tarmgel. Så ska köra på dethär nu samt vara utan skräpmat och annat dåligt som innehåller mycket salt och dåliga fetter. Så ska vi se ifall detta hjälper mig, annars hoppas på att de hittar orsaken vid nästa undersökning om 1 vecka. Men Pust så frustrerande det kan vara med magsmärtor utan att veta varför! 
Annars flyter livet på bra och jag njuter av att det inte är en alltför het sommar eftersom det är lättare att träna, arbeta och bara vara då, fast ifall jag skulle vara ledig skulle jag nog troligtvis vara av en annan åsikt! ;)
Hoppas ni får en riktigt bra dag och ta vara på varje dag ni får! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har magknip, eller rättare sagt kramper som går i perioder. Kramperna kommer av att jag ätit gluten. Speciellt perioder när jag stressar mycket är magen extra känslig och det kan pågå i flera veckor med kramper varje dag. Har varit på blodprov men det visar inget och jag är också enligt läkare helt frisk, men min mage mår inte bra. Hoppas du får svar på ditt problem.

Sabina sa...

Aha precis, ja det är en hel vetenskap om vad magknip kan bero på och sällan tycker jag att de hittar den rätta boven bakom kramperna. Man får försöka med självbehandling eftersom man känner sig själv bäst, äta rätt och försöka att inte stressa. Men jobbigt är det att inte veta varför.