måndag 19 juli 2010

Smoothies

Slutade 4 idag, cyklade hem i raserfart eftersom jag var vrålhungrig! Åt mamas Tacopaj och så smällde jag snabbt ihop en smoothie. Smoothies är så goda på sommaren när man vill ha något kallt och sött och som mättar lite :) Jag brukar slänga ihop (för 1 pers) :

1 yoghurt (vanilj)
1 dl glass (för kallhetens-skull)
8 frusna jordgubbar/½ dl hallon/½ dl blåbär (mer eller mindre)
10 havtornsbär (för att få lite syrlighet och lite vitaminer i )

Detdär blir riktit gott! och lagom mycket! Egentligen går det ju nästan att lägga vadsomhelst i , men banan tycker jag inte om i smoothies, tycker det blir lite för beskt och så försvinner smaken av allt annat, äppel och päron och sånt blir alltför vattnigt om man lägger det i, så det brukar jag inte göra.. nåjaa.. nu måste jag börja göra mej i ordning, ska efter mina kusiner om lite över 1 h för lite lek :) Ha en fin kväll!

Inga kommentarer: