tisdag 13 juli 2010

Den starka solen


Dör lite just nu.. jag klarar inte av denna värme! kanske för att jag håller på att städa huset? :p nejmen det är verkligen för varmt nu, och jag säger inte "nu ska man inte klaga", eftersom dethär vädret är inte skönt utan bara tungt. Finns ingen syre och fuktigheten i luften ligger på 80%. Och så är det inte heller bra för åldringarna, och hundarna har tungt med sin tjocka päls. Det blir ju behaglit där en 9 tiden på kvällarna, klart det är riktigt solasväder men folk förstår inte heller att lägga solskyddskräm på sej för de är rädda att bli mindre brun en kaverin, och så glömmer de flesta att dricka tillräckligt och så får de huvudvärk eller solsting. Jaja ja vet jag låter som en pessimist men jag ska vara i bastun imorgon med ca 7 klienter och tvätta dem, gissa om jag kommer ta mina sista andetag där! Dessutom har jag arbetsdagen från 7.30-22.00! Jag vet att jag inte skulle klaga om jag skulle få vara ledig och vara ut med båten eller vid villan, så lyckos er som är lediga! Njut men drick och skydda er från den starkaste solen för allt i världen, risken att få hudcancer ökar för varje gång ni bränner er! Jaja .. nu ska jag fortsätta städa :P Sen kanske det blir ett dopp eller lite fiske! :)

1 kommentar:

sussi sa...

sv_tack! haha jag fotar faktiskt digital kamera men den är faktiskt jätte bra men systemkamera är mycket bättre:) kul att du är med:D hur mår du? Kram!