torsdag 27 oktober 2011

Snabb smoothie



Gokväll folks! Oj vad denna vecka gått snabbt!! känns som att det bara är tisdag eftersom jag kom i onsdagsmorgon till Vasa. Men det gör INGET att jag får åka hem imorgon och att det är FREDAG!
Idag har jag varit i skola, efteråt arbetat och sedan blev det lite träning. Imorgon har jag en kort arbetsdag, från 10-14 och sen får jag hoppa på bussen heeeeem! :))

På bilden är en smoothie som är mycket god och som ni slänger ihop på 2 minuter!
Innehåller:
1 banan
ca 1½ dl mjölk
1 dl blåbär


Skiva bananen kvällen före, och sätt i en påse i frysen. Nästa morgon, mixa ihop allt i en mixer! Eftersom bananen är kall så är det perfekt med mjölk. Det är mycket gott också att bara sätta en frusen banan mixat ihop med mjölk! Smakar som vilken milkshake som helst! Sen kan man ju experimentera med olika bär för att smaksätta smoothien eftersom bananen tappar lite sin smak när den är frusen. :)

Inga kommentarer: